При тонування ВАЗ 2107 особливих проблем зазвичай не виникає, однак є кілька нюансів, про які ми і поговоримо.
Якщо взяти до уваги той факт, що 20% населення Росії є власниками вітчизняних автомобілів ВАЗ і модернізують їх своїми руками, то буде доречним невеликий опис робіт по тюнінгу цих автомобілів. Одним з найпростіших і розповсюджених видів тюнінга є тонування стекол. Для опису процесу тонування на цей раз був обраний ВАЗ 2107.
ВАЗівська «сімка» – це той автомобіль, який просто неможливо уявити без тонування. Перше, що робили новоспечені власники цієї моделі, – обклеювали всі стекла, крім переднього (а іноді і його), темної плівкою. Деякі пускали смужку тонування ще зверху лобового скла, щоб, відчувати себе, як в танку.
Таким чином, «сімку» без тонування можна було побачити тільки в заводській цеху або в автосалоні. Її хотілося відразу затонувати: здавалося, що їй не вистачало найделікатнішою деталі одягу. В такому затоновані вигляді сьома модель багатьом запам’яталася і полюбилася.
Але «щастя» тривало недовго. Законодавство стало жорсткіше щодо тонування. Багатьом довелося знімати смоляну плівку і наклеювати дозволену, яка вже дозволяла переглянути салон на просвіт. Однак напівпрозора дозволена тонування практично не зіпсувала, що склався роками імідж ВАЗ 2107.
Що необхідно для тонування стекол ВАЗ 2107?
Зрозуміло, для виконання тонування стекол можна відправитися в сервісний центр, де професійно проведуть всі необхідні процедури. Однак, процес тонування стекол ВАЗ 2107 є нескладним і його можна провести самостійно. Тонування ВАЗ 2107 своїми руками припускає наявність у Вас наступних компонентів:
- тонувальна плівка (3 м вартістю близько 450 рублів);
- шампунь або будь-який наявний миючий засіб;
- скребок для стекол, в д.сл. призначений для витіснення води (100 рублів);
- канцелярський ніж (близько 100 рублів);
- рулетка;
- ємність з розпилювачем.
Якщо врахувати, що три останні пункти можна знайти у себе в господарстві, то на весь процес тюнінгу стекол знадобиться близько 600 рублів. Це, власне, сама плівка і скребок для виштовхування води. Якщо немає скребка, то можна скористатися звичайною пластиковою карткою, обмотавши її шматком фланелевою тканини.
А ще непогано використовувати для приготування розчину не просту, а дистильовану воду. Така вода не містить солей, а значить поява розлучень на склі можна буде повністю виключити. Дистильовану воду можна придбати в автомагазині. Вона продається в пластикових пляшках і коштує зовсім недорого.
З технічних засобів може знадобитися будівельний або побутовий фен. Побутовий, мабуть. навіть краще, бо він не так сильно гріє, і пропалити їм плівку з необережності не вийде. Але не біда, якщо фена немає. Заднє скло ВАЗ 2107 не дуже опукле, тому мінімальна кількість, що з’являються на плівці зморшок, можна буде розгладити ластиком.
Процес затемнення скла ВАЗ 2107
Тонування ВАЗ 2107 своїми руками починається із зняття всіх стекол (окрім заднього). Заднє скло на заводі закріплюється за спеціальною технологією, тому витягнути його звідти не просто, та й нема чого. Це скло має деяку опуклість, і плівці слід надати потрібну форму ще до наклеювання, використовуючи скло як шаблон.
Заднє скло ретельно вимити і після цього бризкає на нього мильний розчин. Потім прикладаємо плівку до скла зовні, не знімаючи захисну основу. Потім починаємо інтенсивно розгладжувати плівку на склі і при цьому впливаємо на неї феном. Розгладжуємо до тих пір, поки вся вода не буде витіснена з-під плівки.
На замітку
Плівку, яку формують по задньому склу, накладають захисним шаром вгору. Це необхідно для того, щоб при обклеюванні скла зсередини форма тонування збіглася з формою скла. Якщо формувати плівку, накладаючи її зсередини салону, то її накладають, відповідно, захисним шаром вниз.
Після того, як плівка наклеєна на заднє скло і з-під неї виведений весь повітря, необхідно відразу постаратися завести її краю під гумку, розташовану по периметру. Потім, коли плівка висохне, лезом акуратно зрізують надлишки плівки, проникаючи їм під ущільнювач. При цьому треба постаратися не зрізати саму гуму.
Для того різання роботи щодо затемнення всіх інших стекол бажано підібрати приміщення, де мало пилу, наприклад, ванну кімнату. Плівку для вікон вирізаємо з припуском в кілька сантиметрів. Розмічені викрійки вирізаємо за допомогою леза. Почати практикуватися найкраще з невеликих деталей.
Бічні скла найкраще зняти і працювати з ними окремо. Тонування на знятих стеклах гарантує відсутність задирів плівки і її неякісне приклеювання. Крім того, сам процес обклеювання набагато зручніше і простіше.
При знятих бічних стеклах можна дуже швидко викроїти необхідні шматки плівки. Для цього кладемо плівку на стіл, накриваємо її склом і вирізаємо по контуру. Запасу при цьому можна не робити, тому що точність викрійки практично 100% -ва. Мінімальні відступи потім можна буде зробити за допомогою леза і металевої лінійки.
Тепер про те, як клеїти плівку. Знімаємо прозорий шар і змочуємо скло мильним розчином з розпилювача. Накладаємо плівку, вирівнюємо її по контурах скла. Якщо плівка викроєна без запасу, то потрібно більш ретельно вирівняти її перед тим, як виштовхнути повітря.
Далі беремо інструмент і виганяємо весь повітря з-під плівки, рухаючись від центру до околиць. Після цього залишаємо тоноване скло сохнути щонайменше на 8 годин. По закінченню цього часу слід зрізати зайву плівку (користуємося канцелярським ножем з новим лезом).
На замітку
Дуже важливо, щоб плівка не заходила на зашліфовані кромки скла. Вони шорсткі і вона до них не прилипає. Найкраще залишити відступ від краю 1-2 мм. Щоб відступ був рівним, можна різати під лінійку, при цьому відламувати чергову секцію леза ножа після обрізки кожного вікна.
Всі інші скла тонуються аналогічним способом. Слід не забувати про дозволену тонування, щоб в майбутньому не мати проблем з ДАІ. В якості альтернативи можна розглядати, що з’явилася не так давно на ринку знімну силіконову тонування. Її клеїти так само просто, як і звичайну, але при необхідності можна легко зняти, щоб потім знову наклеїти.