Як правильно провести полірування лобового скла автомобіля

полірування лобового скла доступна для кожного, тому що має відносно просту технологію, яка описана в розгорнутій формі нижче.

Інструменти і матеріали

Для полірування скла використовується:

  • шліфувальна машина (не така, як для полірування лакофарбового покриття);
  • резервуар з водою (подає воду на полірувальний круг);
  • балончик з мильним розчином;
  • балончик зі склоочисником;
  • полірувальна паста;
  • поролоновий коло;
  • абразивні диски;
  • ганчір’я.

Через брак спеціальної шлифмашинки, яка передбачає подачу води в процесі роботи, деякі автовласники користуються звичайною «сухий» шлифмашинкой. Це, перш за все, дуже небезпечно для самого скла. Справа в тому, що вода в даному випадку виконує охолоджуючу функцію.

В процесі шліфування, яка передує полірування скла з метою усунення подряпин різної глибини, виникає сильне тертя з виділенням великої кількості тепла. При нерівномірному нагріванні скло може лопнути, а при перегріванні – назавжди помутніти.

Теоретично працювати на суху можна, але тоді доведеться дуже часті перерви в роботі, необхідні для охолодження скла. Таким чином, полірування скла розтягується в часі настільки, що стає доцільною.

Абразивні диски і полірувальна паста продаються в спеціалізованих магазинах. Існують спеціальні системи для полірування, що складаються з наборів всіх необхідних матеріалів, наприклад система 3М. У той же час всі витратні матеріали та засоби полірування можна підібрати самостійно, проте для цього потрібно, як мінімум, мати чітке уявлення про процес полірування і властивості автомобільного скла.

Теорія полірування скла

Дефекти усуваються за допомогою абразивних дисків з різним напиленням. Градація напилення розпізнається не тільки на дотик, але і за кольором диска. Глибокі ушкодження видаляються диском зеленого кольору, а незначні або на фінішному етапі – білим диском. Для зручності роботи, диски можна використовувати різного діаметру.

Корисна порада

Щоб не забризкувати весь автомобіль, можна обклеїти місце полірування паперовим скотчем. Бортика в 3-4 сантиметри буде цілком достатньо.

Дуже часто полірування скла починається зі шліфування. Але ці два процеси часто приймають за один і той же. По суті, це так і є, але не по результату. Різниця між шліфуванням і поліруванням лише в глибині обробки.

Коли саме закінчується шліфування і починається полірування, точно сказати складно. Напевно, момент переходу від однієї технологічної операції до іншої настає при візуальному усунення матовості. Відповідно, пасти, при обробці якими скло не матируется, є полірувальними.

Найбільший абразив дозволяє максимально швидко зняти шар матеріалу, усунувши, таким чином, глибокі подряпини. За допомогою абразивів з меншим розміром частинок, поверхня поступово перетворюється з шорсткою в глянсову. В цьому і полягає суть шліфування-полірування.

Регулювання шліфувальної машини

При включенні шліфувальної машини необхідно вибрати оптимальну швидкість обертів диска і оптимальний потік води. Якщо вода буде литися занадто сильно, то компенсувати це доведеться сильнішим натисканням на лобове скло. В іншому випадку буде відбуватися гідропланування і процес полірування значно розтягнеться в часі.

Процес полірування лобового скла

Після регулювання машинки можна приступати безпосередньо до полірування. При цьому важливо водити машину по поверхні лобового скла з деяким запасом амплітуди, щоб воно полірованого рівномірно. Поліруючи, потрібно злегка натискати і при цьому відчувати сам процес. Періодично можна змивати залишки пасти за допомогою склоочисника і мікрофібри (дрантя, губки), щоб аналізувати результат роботи.

Якщо подряпини поліруються слабо, можна пробувати трохи сильніше тиснути на шліфувальну машинку, змінювати подачу води, пробувати інші диски. Але, взагалі, скло полірується довше, ніж фарба, тому краще просто заздалегідь запастися терпінням. Через кілька підходів змивки, аналізу результату і нанесення пасти буде досягнуто бажаного результату.

Корисна порада

На деяких машинах незначні ризики (подряпини) можуть бути погано видно. Щоб їх виявити можна зсередини салону, на торпеду, підкласти білий фон, наприклад, ганчір’я або папір. Це дозволить бачити дефект і усунути його повністю.

Заключний етап

Після обробки абразивними дисками створюється матове пляма на склі. Для отримання блиску, на машинку надівається поролоновий коло, на який наноситься поліроль. Далі процес схожий на звичайну полірування фарби. Після полірування, залишки пасти витираються ганчіркою зі склоочисником. В результаті лобове скло набуває початковий вигляд з бездоганним блиском.

Глибокі подряпини, нанесені металевими предметами, усуваються за тим же принципом, просто на них потрібно більше часу. Надаватися зелений диск (самий грубий), потім його змінює менш абразивний і так до усунення ризики.

Це важливо …

… з кожною заміною диска на менш абразивний, необхідно перекривати зону шліфування від попереднього хоча б на 1 сантиметр, щоб не залишати грубої матовості і згодом швидко відполірувати скло.

Якісна полірування лобового скла легко виконується самостійно по вище описаною схемою. Тут, як і в будь-якому іншому справі, є свої нюанси. Але щоб розібратися в них – потрібно практикуватися і отримувати досвід.

В процесі полірування, особливо на заключній стадії, дуже важливо стежити за тим, щоб між склом і полірувальним кругом часом не попався сторонній абразив. Маленька піщинка, потрапивши на поролон, залишить на склі глибокі сліди, видалити які можна буде тільки шліфуванням.

Щоб не додавати собі роботи, потрібно обережно ставитись до насадками і не класти їх робочою поверхнею на стіл. Крім того, потрібно частіше видаляти серветкою пасту зі скла, контролюючи результат роботи. Після шліфування необхідно повністю промити скло і змінити периметральне огорожу (бар’єри з малярного скотча).

Ефект лінзи

При усуненні глибоких подряпин зі скла знімається шар матеріалу рівний її глибині. Відповідно, скло в місці шліфування-полірування стає тоншою. За оптичним законам виходить увігнута лінза, яка здатна частково спотворювати огляд.

Чим глибше шліфування і менша зона, тим більше виражений ефект лінзи. Щоб уникнути появи значних оптичних аберацій, при усуненні відколів або глибоких подряпин необхідно розширювати площу оброблюваної ділянки до тих пір, поки ефект лінзи не зникне. Очевидно, що при дуже глибокі вади, скло неможливо буде якісно відполірувати, оскільки в такому випадку доведеться знімати надмірно великий шар матеріалу на великій площі.

Глибокі відколи слід закладати спеціальними ремонтними полімерами ультрафіолетового затвердіння. Дана процедура проводиться в спеціалізованих сервісах. Після цього проводиться стандартна процедура полірування, але зі скла вже знімається мінімальний шар.

Цікаве відео: як полірується лобове скло автомобіля